Vila?

Fyra dagar till beräknad förlossning i dag. Jag har gissat att bebben kommer stanna inne till allhelgonahelgen dock. Alltså en vecka över tiden. Då kommer lillasyster hem över helgen och hon kan förtjäna lite dramatik. :)
 
I torsdags jobbade jag sista dagen och hade tänkt ta det lite lugnt fram till förlossningen. I dag ägnade jag mig alltså åt att montera ihop spjälsängen, sätta tillbaka tyget på en bilbarnstol efter tvätt, gå på stan en timme, byta tätningslister i Vidars dragiga fönster samt laga mat... Mindre bra idéer, visade det sig. Promenaden på stan gick i snigeltakt och i kväll har jag haft ungefär så ont i svanken som jag förtjänat... Så de senaste timmarna har jag legat som ett kolli i tv-soffan med en varm vetekudde bakom ryggen och sett svenska fotbollsdamerna dänga till Schweiz med 3-0.
 
Har en del förvärkar också, vilket kanske (säger kanske) tyder på att nåt är på gång. Fast det skulle ju vara bra om det kunde vänta tills i morgon, för jag har inte packat klart BB-väskan än. ;)
 
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback