Dagissjuka, eller separationsångest

I dag lämnade Maria Vidar på dagis på förmiddagen.
Strax efter lunch ringde de från dagis och sa att Vidar hade feber och var jätteledsen.
Egentligen skulle mormor Monica ha hämtat honom vid fem, men nu var det bara att dra iväg från jobbet och hämta honom direkt. Jag såg framför mig en storgråtade och mosig pojke.

När jag kom till dagis mötte Vidar mig i korridoren. I bakgrunden hördes några fröknar ropa på honom. De hade bäddat ner honom i soffan, men plötsligt hade han rest sig upp, varit på gott humör, och tultat ut mot entrén. Som om han kände på sig att jag var på väg...
Jag fick beskedet att han varit ledsen och att han inte ätit något.

Väl hemma tänkte jag försöka att få i honom åtminstone någonting. Så jag bullade upp med lite fil, banan, digestive och macka - sånt som han gillar. Och han slukade allt. Så var det med den dåliga aptiten...
Sen sov Vidar två timmar, och när han vaknade tog jag hans temp - 37,3. Så var det med den febern...

Men jag var i alla fall hemma med Vidar tills min mamma dök upp. Då remmade jag tillbaka till jobbet ett par timmar, medan Vidar och hans mormor tittade på konståkning på tv och applåderade efter varje åk. :)

Ikväll har han inte verkat särskilt sjuk, bortsett från den hemska hostan som han haft några dagar nu. Så i morgon bär det nog av mot dagis igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback