Krånglig nattning

Efter de senaste dagarnas underbara väder, var vårkänslorna som bortblåsta idag. Grått, mulet och kallt. Vidar och jag stannade inne hela dagen. Inte bara på grund av att vagnen var genomsur...

Jag gjorde en välbehövlig städning av mitt flickrum, som numera dels används av mig, Maria och Vidar som sovrum när vi är på landet, dels är en allmän avstjälpningsplats för allehanda saker, som inte fått plats i någon av de andra allehanda avstjälpningsplatserna i huset (t.ex. lillasysters flickrum). Så det var en del grejer att släpa ut innan man kunde dammsuga. Men för besväret hittade jag två par tofflor, en låda full med gamla Kamratposten från 80-talet, samt en skum kavaj som ingen vill kännas vid.

Ikväll blev det ganska tidig nattning för Vidde. Men han var trött och gnällig så det var lika bra att ge honom gröt och natta honom.
Men när jag la honom bara gallskrek han. När jag tog upp honom blev han lugn, men så fort jag la ner honom i sängen började han att illvråla. Som att nån försökte ta livet av honom.
Han kan vara så där ibland och vi vet inte varför. Maria brukar vagga honom till sömns i famnen, men det hjälper inte. Så fort hon lägger ner honom försiktigt i sängen vaknar han och gallskriker.
Jag försökte med lite femminutersmetod ikväll, men det hjälpte inte.
Till slut ammade jag honom i sängen, och då blev han lugn och somnade. Och jag med.
När jag vaknade 45 minuter senare sov Vidar fortfarande, och jag kunde äntligen lägga ner honom i hans säng.
Men detta grundlade kvällens hemska huvudvärk. Det är ju minst sagt stressande när ens barn ligger och illvrålar medan man försöker äta sin middag...



Inspirerad av syssling Anna gav jag mig i dag in på Tradera för att försöka fynda lite. Egentligen var jag ute efter en vårjacka, men det blev lite andra bud också. Hittills har jag vunnit en vit PoP-skjorta, ett par gröna PoP-byxor i manchester samt ett par blå mockasiner. Totalt 78 kr + frakt. Skjortan kostade 1 kr. :)

I morgon ska några ur föräldragruppen gå till badhuset. Det vore jättekul att följa med, men det kommer att bli stressigt att vara redo till klockan 10 på förmiddagen, när alla grejer ska packas ihop, Vidde ska matas, bytas och gärna sova förmiddag, och katterna ska fångas in i sin bur innan vi kan åka från landet... Så det får bli en annan gång.

I morgon eftermiddag kommer Maria hem också. Då ska vi åka till Skogstorp och fira
hunden Jerry som fyllt 17 medan vi var i fjällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback