Trasig kamera :'(


Emil och Vidar, två nöjda grabbar.

I helgen var vi både hos Marias föräldrar i Skogstorp och hos mina föräldrar på landet. Vidar fick träffa en del "nytt folk" både här och där. Bland annat Emil, som syns på bilden ovan, och hans lillebror Niklas. Emil körde nöjt Vidar i vagnen när vi var på promenad, och Niklas ska förstås lära Vidar att fiska om några år. :)

I går när vi kommit tillbaka till stan så var Vidar inte alls sugen på att sova på kvällen. Antagligen var han alldeles för full av intryck från alla nya människor och platser. Men till slut somnade han i alla fall. I kväll var han också lite tvär både när han skulle ammas på kvällen och när han skulle nattas, men nu sover han som ett barn. :) (Det hörs i alla fall inget inifrån sovrummet...)

Den närmaste tiden riskerar det att inte bli så tätt med bilder här på bloggen tyvärr, eftersom jag lyckats tappa kameran i gatan och den vill inte starta längre... Som tur är så funkar i alla fall minneskortet, har jag kollat. Vi får använda Marias gamla kamera tills vidare, som dessutom har samma sorts minneskort. Annars finns ju alltid mobilkamerorna (som bilden på Vidar och Emil är tagen med). Så en del bilder ska vi nog kunna publicera trots allt. :)

I dag hämtade vi ut de första dryga hundra fotona på Vidar som papperskopior. (Vi har tagit mångfalt fler, men valt ut godbitarna - fördelen med digitalkamera!)
Det är inte många bilder som finns i mina fotoalbum sen jag skaffade digitalkamera för typ fem år sen, men Vidar ska nu få ett eget album!
Men det kommer bli lite pysslande, för de album där man bara trär in bilderna är anpassade till 10x15-formatet, och våra är framkallade i 11x15, det format som digitalkameror tar i. Så de får inte plats i albumen... Så vi köpte ett album där man själv får klistra in bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback