Flyttröra

Nu har vi äntligen bestämt oss för vilka tapeter vi ska ha i nya lägenheten, och meddelat målarna.
Vi ska flytta in 1 december, och innan dess ska hela lägenheten renoveras. De har hittills målat alla tak, lister och de väggar som ska målas vita. I morgon ska de tapetsera i vardagsrummet och på onsdag slipas golvet där.
Vi kommer att beskosta en del fondtapeter själva, trots att det är en hyreslägenhet, men det är det värt. Nu får vi det (förhoppningsvis) precis som vi vill ha det!
Men i några veckor framöver kommer det att kännas som att bo i ett vindsförråd, med kartonger och grejer överallt. Jobbigt.
Men förhoppningsvis kan vi flytta in lite pö om pö i slutet av november.

I förmiddags kom vi hem från landet, och sen blev det bilturné runt stan med besök på banken för att fixa billånet, återlämnande av tapetkataloger, inhandlande av mat och kattsand i flera affärer och uttagande av kontanter för fondtapeterna. Vidde tröttnade till slut och protesterade högljutt i bilen sista biten hem. Sen har han varit ömsom glad ömsom otröstlig i kväll. Det var till och med krångligt att lägga honom, så jag fick göra en sängamning för att få honom lugn och kunna lägga honom. Men nu sover han i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Hoppas allt är bra, i höstrusket.

Jag har haft strul med min dator, kan du maila din e-mailadress till mig? :)

På något konstigt vis så sparas inte adresserna jag skickar till...och jag är computer retard.

Tack. Ha det så bra!



Maria, Västerås

2008-11-12 @ 13:08:17
Postat av: Anna-Karin

Hej på er!

Jag läser er blogg nästan dagligen, så Vidar har redan blivit 2 månader... Hoppla! Så ni har bestämt er för flytt till lägenhet, var det den som var i samma fastighet som er nuvarande?

Här är allt fint, jag pustar ut efter 60 års firande, min sambos mamma har fyllt år och vi har firat i helgen och fram tills igår. (Hon fyllde igår). Ha så fint

Kram Anna-Karin

2008-11-12 @ 13:32:18
Postat av: Rebecka

Maria: Jag har mailat! :)



Anna-Karin: Vad kul att du följer oss! Vore kul att ses nån gång snart. Ja, vi ska flytta en trappa upp. Känns skönt att inte behövs släpa så mycket upp och ner för trappor, och köra flyttlass.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback