Lite liten bebbe

Nytt besök hos barnmorskan idag. Numera går vi ju varannan vecka. När hon mätte magen hade den bara växt 1 cm på två veckor. Jag ligger fortfarande skapligt nära idealkurvan, men hamnar längre under den för varje besök... Så barnmorskan tyckte att vi ska gå på ett extra ultraljud för att vara på den säkra sidan att bebben inte är alldeles för liten. Vad man ska göra ifall den är det, framgick inte riktigt...
Men när jag berättade att den lilla krabaten är ytterst livlig och lever om som bara den mest varje dag, sa barnmorskan att det sannolikt inte var nån fara, och att det egentligen var lite lyx att skicka iväg oss på extra ultraljud. Men jag går gärna dit, det ska bli kul att se det lilla livet igen! :) (Och sen gör man ju ett ultraljud i v 36 hos barnmorskan också för att kolla att barnet fixerat sig, så det kommer att bli fyra ultraljud för oss. Hur många får göra det?) Men vi lär väl få passa oss lite om vi fortfarande inte vill se vad det är för kön på pyret...

När barnmorskan kände på magen konstaterade hon att huvudet låg neråt. Jag trodde inte alls att barnet hade börjat fixera sig än, men det tanke på hur mycket det rör sig. Men tydligen så har det det...

Efteråt träffade jag en kompis på stan som ska ha barn tre veckor efter mig. Så i höst och vinter ser jag fram emot långa promenader runt Sundbyholm tillsammans. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback