Halvvägs

Nu är graviditeten nästan halvvägs och i dag var vi på nytt besök hos barnmorskan. Hon frågade hur jag mådde, om jag känt bebisen sparka, hur jag kände inför förlossningen och amningen, och om vi ville gå på föräldragrupp. Hon frågade också sambon hur hon känner sig. Sen tog hon blodprov, som såg bra ut, och blodtryck som också var bra (106/58) och analyserade urinprovet som jag hade med mig, som också var bra. Skönt att höra!

Sen lyssnade hon på bebisens hjärtljud, och vi fick också höra! Det var jättehäftigt! Pulsen låg runt 140 och det var bra.

Jag tycker hittills att det har varit lite svårt att veta om det är bebisen som jag känt sparka, eller om det är vanligt bubbel i magen eller typ nervryckningar. Men i går kväll kände jag plötsligt något väldigt tydligt! Jag låg på rygg i sängen och skulle sova, när jag kände ett kraftigt bubbel i magen. Sen var det plötsligt som att en alien vände på sig inne i magen! Det kändes väldigt tydligt och var nästan obehagligt. Jag la handen på magen precis där det känts, och då kände jag nåt som puttade på min hand genom magväggen! Häftigt! Så nu borde min kära också kunna känna det lilla pyret sprattla, om hon bara lägger dit handen vid rätt tillfälle. :)

Nyligen fick vi veta att våra vänner C+J också ska ha barn, en månad efter oss. Ska bli jättekul att följas åt, både medan bebisen håller sig i magen och efteråt. Grattis till er två!

Kommentarer
Postat av: C + J

Ja, det ska bli så himla roligt. Längtar tills vi också kan känna en alien. :-)

2008-04-08 @ 14:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback