Dags för sprutorna

Försenad, som vanligt, dök mensen upp idag. Dags att ringa Akademiska alltså, och få besked om när jag ska börja ta sprutorna.

Började ringa klockan 8 när de öppnade. "Alla våra barnmorskor är för närvarande upptagna, men du kan lämna namn, telefonnummer och personnummer på telefonsvararen, så ringer vi upp..."

Jag hade ingen lust med att de skulle ringa mig på jobbet, så jag lämnade ett meddelande utan att lämna mitt telefonnummer. Och fortsatte ringa under dagen, undansmugen i ett stängt rum på jobbet. Hela tiden upptaget, eller möjligen telefonsvararen...

Desperationen började smyga sig på. Telefontiden tog slut 15.30 och jag var ju bara tvungen att få veta om jag skulle börja med sprutorna ikväll... Klockan 15 var det äntligen någon som svarade. En barnmorska jag aldrig pratat med förut. Men hon visste ju förstås ungefär vad det handlade om ändå, och efter en del räknande kom vi fram till att jag ska börja på onsdag. Så att dag 6 infaller på måndag. Då ska jag göra ett ultraljud och kanske ett blodprov också, på vårt hemsjukhus. Resultatet faxas till Uppsala, och de bestämmer om t.ex. dosen ska ändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback