Äggutplock på måndag!

I dag var jag på ultraljud.

Först vill jag bara säga att det var sista gången som jag tar bilen till sjukhuset! Det finns ju ingenstans att parkera! Cirka 20 p-platser finns utanför huvudentrén, för alla besökare! P-garaget intill håller på att byggas om, så där kan man inte stå. Jag irrade runt på hela sjukhusområdet, men överallt var det bara personalparkeringar.
Till slut bestämde jag mig för att ställa mig över spärrlinjerna på parkeringen vid huvudentrén, för att hinna till min undersökning. När jag höll på att stoppa i pengar i automaten kom en vänlig man rusande med en p-lapp i näven och ropade något på bruten svenska som jag uppfattade ungefär som "här, varsågod".
Jag fick hans parkeringsbiljett. Och hans parkeringsplats! Grym tur.
Sen såg jag att kvinnan som parkerat bakom mig på spärrlinjerna fått en p-bot. Jag mötte henne, hon såg lagom glad ut...
Men nästa gång tar jag cykel eller taxi...

Nåväl, jag fick vänta i över en halvtimme efter min utsatta tid innan jag fick komma in. Jag hann bli lite nervös, eftersom de var tvungna att faxa resultatet till Uppsala innan de gick hem där, vid kl 16. Runt kvart i fyra fick jag komma in... Ensam var jag också, eftersom sambon jobbade...

Läkaren vispade runt i livmodern och räknade äggblåsor. Jag hade några stycken som var 15 mm som störst. De ska tydligen vara runt 18 när man plockar ut dem.

Sen faxade hon snabbt som attan till Uppsala, och jag ilade tillbaka till jobbet, för att hinna dit innan de ringde från Uppsala. Det hann jag inte... Fick stanna till vid vägkanten för att få instruktioner om mitt fortsatta liv som sprutnarkoman...

På fredag kväll ska jag ta min sista Puregonspruta, på lördag morgon sista Orgalutran, på lördag kväll ägglossningssprutan och på söndag ingenting.

På måndag klockan 08.00 ska vi infinna oss på Akademiska för äggutplock.

Innan dess ska vi till Gotland över helgen. Perfekt uppladdning inför vad som förhoppningsvis blir ett nytt liv för oss. :)

Kommentarer
Postat av: Loppan

På andra sidan gatan, samma sida som p-huset fast närmare Djurgårdsskolan, finns en ganska stor parkering som kostar 4:-/timmen.

2007-12-06 @ 13:15:50
Postat av: Vi

Ah, tack, ska komma ihåg det nästa gång jag måste dit. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback