Klippkort på akuten

På nyårsafton la Signe handen på spisplattan och orsakade ett besök på akuten. Vi kom därifrån redan efter mindre än en timme, med högerhanden i paket. 

Lagom tills att handen läkt, var det dags igen. I tisdags skulle Maria baka semlor och Signe ville förstås vara med. Men hushållsassistent och tvååring visade sig inte vara någon bra kombination. Jag hörde plötsligt båda två gallskrika från nedervåningen och när jag kastat mig ner i köket finner jag Maria, Signe, assistenten samt degen utspridda på köksgolvet. Signe hade fastnat. 

Den här gången tog det längre tid på akuten. Men till slut fick vi träffa en läkare som direkt konstaterade att det inte var någon fara. I väntan på röntgen, för säkerhets skull, träffade vi bekanta vars son fått ett träd över sig när han jobbade i skogen. 
Signe var jätteduktig i röntgenrummet och höll handen helt still. Och inget var brutet eller krossat heller. Så vi fick åka hem med Signe och hennes uppsvullna lilla näve. 

Nu hoppas vi det dröjer innan vi måste åka dit igen. 

Kommentarer
Postat av: Teresa

Aj aj! Stackars Signe. Hoppas hon kryar på sig snabbt.

2015-02-06 @ 13:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback