Sagostigen

I går var vi som sagt på Sagostigen. Jag (Rebecka) har inte varit där sedan jag var liten, och det enda jag kom ihåg var bockarna Bruses bro med trollet under (fast jag var gammal nog att förstå att det var en bandspelare :).
 
Det blev en riktigt mysig utflykt med promenad längs stigen och titt i alla sagostugorna, lek i lekparken, lunch, teater och ponnyridning för Vidar. Sagostigen kan verkligen rekommenderas som en lugnare aktivitet för de lite mindre barnen. Det skadar ju inte om man läst de klassiska sagorna, som Rödluvan, Bockarna Bruse, Törnrosa, Prinsessan på ärten, Kejsarens nya kläder etc innan, men det är ju inget måste.
Vid lekplatsområdet finns en jättestor gräsmatta där man kan ha picknick och låta barnen springa.
Teatern med Rita Prick kostar 10 kr extra per person, vilket det definitivt är värt!
 
Vidar vid jättestora gubben.
 
Lite lite läskigt var det nog ändå att gå över Bockarna Bruses bro, där trollet lurade inunder. :)
 
Här bor trollen!
 
Signe testar studsmatta.
 
Vidar kör dressin.
 
Linbanan var kul, tills den tog stopp med ett ryck, vilket Vidar inte var beredd på...
 
Cykeldriven karusell av äldre modell. Kul för barnen, träning för föräldrarna. :)
 
En av höjdpunkterna: ponnyridning!
 
Visst är Vidar snygg i sin nya frisyr! :)
 
Mamma härmar Signes patenterade min!
 
Vidar hälsar på Mors lilla Olle och hans björnkompis.
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Gustavsson

Vilka fina bilder! Det verkar vara mysigt där :)

2013-07-24 @ 20:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback