För lite mat - igen

I dag känns Signe lite piggare, så vaccinationen verkar inte ha gett några allvarligare men.
Hon åt sista gången vid 20-tiden i går kväll. Sen sov hon till 05.30... Stackarn var väl utmattad.
 
Återigen blev jag uppmanad av barnmorskan att ge Signe mer mat. Hon har hittills följt "sin kurva", vilken ligger ett snäpp under "normalkurvan".
Dessa kurvor... De är tydligen nåt slags facit för barnmorskor.
Hur som helst så har Signes vikt nu dippat ett snäpp under hennes egen kurva. Oj oj oj så hemskt, nu måste hon få mer mat! Mata oftare så blir hon nöjdare, var uppmaningen från barnmorskan. (En annan än den vi brukar ha, som tydligen vabbade i går.)
Nöjdare? Vidar vägde över 6,5 kg när han var tre månader, men inte var han nöjdare för det! Signe är ju glad nästan jämt, och när hon inte är det så får hon mat. "Ja visst, jag ska mata henne oftare", sa jag. Och höll fingrarna i kors bakom ryggen...
Som ni märker så hetsar jag upp mig rätt måttligt, men man kan ju gissa hur nervösa och osäkra förstagångsföräldrar kan reagera när barnmorskan får det att låta som att barnet riskerar livet när det halkat ner ett snäpp från facit-kurvan.
Det blir nog människor av dessa ungar också ska ni se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback