Det här med sömn

Det fanns en tid då Signe sov hela nätterna. Den tiden är förbi... De senaste två nätterna (och ett flertal dessförinnan) har sett likadana ut: Hon somnar mellan kl 20 och 21, vaknar första gången kl 00.30. Jag flyttar henne till min säng och ammar. Sen vaknar hon typ en gång i timmen och vill äta, fram till kl 6, då hon blir sur för att maten är slut. Då går vi upp och byter blöja, jag lägger henne i babysittern och börjar göra frukost. Hon kvittrar och är hur nöjd som helst. Klockan 7 somnar hon. Då vaknar Vidar.

Jag hoppades att det skulle bli annorlunda inatt, för i går kväll gav jag henne för första gången ersättning. Jag skulle natta henne och Vidar samtidigt, men hon var inte nöjd med att ligga i storebrors säng och amma. Hon fick först lite ersättning på en sked, eftersom hon inte verkat gilla nappflaska förut när vi försökt servera sparad bröstmjölk. Hon svalde glupskt allt på skeden och sedan nästan även skeden... Hällde lite i nappflaska: Slurp, slut. Sen fick hon lite till men sen var hon nöjd. Men tyvärr sov hon inte bättre i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback