Godkänd

Inser att vi glömt redovisa resultatet av inspektionen. Alltså hembesöket från BVC. Jodå, Signe passerade utan anmärkning! Vågen visade 3620 gram, alltså att hon passerat födelsevikten (3580). Barnmorskan konstaterade att jäntan var rund om kinderna och inte såg ut att ha några problem med maten. Fattas bara annat, när ungen äter flera timmar i sträck... Men så sover hon ju också föredömligt bra på nätterna. Minst 4-5 timmar innan första matningen, som ibland blir nattens enda.
 
Nu har Maria jobbat i ett par dagar, innan hon ska vara ledig igen. Jag och barnen har varit på landet hos mina föräldrar mellan i går och i dag. Vi hade ett praktgräl med Vidar innan vi åkte iväg, vilket gjorde att alla (utom Signe) var på dåligt humör när vi åkte. Den första som hände när vi kom fram var att jag somnade i soffan med Signe i famnen, medan Vidar lekte med morfar. En powernap var precis vad jag behövde!
 
I dag var vi hemma hos min syssling Anna och hennes familj och fikade och visade upp nytillskottet. Vidar var som ett tänt ljus och lekte fint med sina "bryllingar" Liam och Julia. Men att sedan tvingas bege sig därifrån var inget som Vidar hade lust med, så han stämde upp i några av sina patenterade gallskrik, innan vi till sist kom iväg.
 
Nu är vi tillbaka i stan. Maria jobbar som sagt, så jag fick natta Vidar och mata Signe samtidigt, vilket gick bra. Alla somnade och när jag vaknade till och skulle byta blöja på Signe så vaknade förstås hon också och krävde lite mer matning och producerade ytterligare en bajsblöja innan hon somnade i sin säng. /R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback