Julen

Nu är hela familjen tillbaka hemma i lägenheten, efter julfirandet på landet och lite i Skogstorp.
 
På julafton var vi, som traditionen bjuder, på familjegudstjänst i Kjula kyrka. Signe sov som en stock genom hela evenemanget, medan storebror hade lite fler myror i brallan...
 
Senare på dagen kom tomten, vilket också blivit en tradition de senaste åren. (Han hade ett uppehåll på cirka 25 år, det var väl ingen i familjen som var tillräckligt snäll under den tiden...)
Sedan följde ett frenetiskt öppnande av alla julklappar, som vanligt.
Vidar kammade hem flest, som vanligt. Bland annat ett piratskepp i Playmobil och en sopbil i lego. Mycket populära.
Signe fick mest kläder, några gosedjur och ett litet halssmycke av sina mammor.
 
Nu är vi som sagt tillbaka i stan. Maria jobbar och båda barnen sover. Vidar valde att stanna uppe och se På spåret och var faktiskt jätteduktig. Det brukar för föräldrarnas del annars mest handla om att SE på tv, inte så mycket HÖRA... Men han var snäll i kväll och ville direkt gå och lägga sig när programmet var slut klockan 21. Vi läste saga medan Signe ammade, men sen när Vidar skulle sova protesterade lillasyster högljutt. Jag sa till Vidde att jag måste byta blöja på Signe och sätta henne i bärselen, och att jag sedan skulle komma tillbaka in till honom.
Medan jag var i badrummet väntade jag bara på att han skulle komma tassande upp. Men det gjorde han inte. Och när jag var klar med Signe och gick in till Vidar - sov han.
 
Sen följde uppdraget att få Signe att somna. Vilket gick efter att ha burit henne i selen ett tag.
Bärsele - ett hett tips till nyblivna föräldrar! Vidar älskade den - Signe älskar den! Ofta är det enda sättet att få henne lugn när hon har sitt kvällsskrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback