Vår!

Det härjar sjukdom i familjen. Först ut var Vidar, sen har Rebecka varit förkyld i en vecka, och jag försöker hålla mig undan så gott det går men lite snuvigt är det här med...

Jag och Vidar var iallafall ute på en utflykt idag. Först åkte vi buss fram och tillbaka till mormor och morfar i Skogstorp och fikade. Sen gick vi från torget och hem och tittade på alla fina blommor som slagit ut, träd som börjar få blommor och änderna i ån. Ett tips är att ta sig till Fors kyrkopark inom den närmsta tiden då det finns både magnoliaträd och fina planteringar att titta på där. Magnoliaträd som blommar är nog en av de vackraste saker att titta och lukta på så här i vårtider. Det tycker iallafall Vidar och jag!

Tröjan på bilderna är förresten stickad av mormor Laila i Skogstorp.


Blommande magnolia som både är vacker och luktar otroligt gott. Finns att beskåda i Fors kyrkopark de närmsta veckorna.


Vidar tittar och luktar, på denna grenen hade ju dessvärre inte så många blommor slagit ut..


Glad Vidar!


Vidar framför Fors kyrka.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken jättefin tröja - och fin kille. Underbart att magnoliorna blommar redan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback