Första besöket på dagis

I dag var vi på besök på Strigelns förskola, där Vidar ska skolas in om en vecka. Det är Eskilstunas enda dygnet runt-öppna förskola. Det finns en i Torshälla också, men det är lite osmidigt långt bort. Strigeln ligger däremot, ja, extremt nära om man säger så... (Typ en minuts promenadväg dörr till dörr. Och då bor vi på tredje våningen utan hiss.)

Nåväl, vi gick dit och fick träffa Ulla, som tyckte det var otroooligt roligt att det kom en liten kille som har två mammor. Vi blev visade runt, även om vi hade vissa svårigheter att ta oss vidare efter att Vidde hittat leksaksspisen i ett hörn. Där lär han stå hela dagarna sedan...

Dagiset verkar trevligt, de får vara ute och leka mycket, och det går även en del skolbarn där på kvällarna och de tar väl hand om de små.

Så om en vecka börjar inskolningen, och efter tre dagar är det meningen att Vidar ska klara sig själv på dagis utan sina mammor... Det kommer säkert att gå jättebra. Men det känns ju väldigt konstigt att låta några helt okända människor ta hand om våran lille pojke...

Kommentarer
Postat av: Maria

Det kommer att gå fin-fint! Grattis till lillkillen också! (Rebecka) Du kommer kanske ihåg mig, Maria från MdH? Jag jobbar lite med din Folket-kollega Jesper B här på dagarna på myndigheten och fick tips om bloggen av honom! Jag har en egen liten Erik på 5 år så jag har dagisstarten i färskt minne!

2010-01-11 @ 12:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback