Fikakillen

Vidar är tack och lov bättre från öroninflammationen. I går var morfar Arne på besök och satt barnvakt fyra timmar medan båda mammorna jobbade. Vidar fick till sin stora glädje hjälpa morfar att diska. Varpå morfar var tvungen att ringa sin dotter och fråga var Vidars strumplåda fanns, eftersom han blivit lite blöt om fötterna...

I dag jobbade Maria, så Rebecka och Vidar tog en promenad på stan och runt ån, för att sedan landa på Tingsgården och ta en fika på tu man hand. Vi satt där mitt emot varandra vid ett litet bord. Jag drack kaffe och Vidar drack festis med sugrör, och tittade storögt på alla människor runt omkring. Han sa inte ett knyst på säkert en kvart. Så spännande var det!

När Maria kom hem blev det storhandling. Så fort vi kom hem var det dags för kvällsdosen av Kåvepenin. När jag köpte medicinen sa kvinnan på apoteket att det kan vara lite svårt att få i barnen Kåvepenin för det är så äckligt, men man kanske kunde hälla i lite Oboy-pulver. Jag såg framför mig en kamp två gånger om dagen. Framför allt efter att jag provsmakat sörjan själv.
Men Vidar är som bekant inte kräsen med maten. "Slurp slurp. Finns det mer?"

Sedan dags för tandborstning. Det är nästan Vidars främsta gren nuförtiden. Jag vet inte om det är vanligt att 1,5-åringar böjer sig fram över handfatet och spottar ut tandkrämen när de är klara, men Vidar gör det i alla fall. (Helst flera gånger under tandborstningen.) Han har ju sett sina mammor göra så... (Man får definitivt passa sig vilka saker man visar sonen att man gör...)
Första gångerna slog han huvudet i kranen, men nu går det galant.

Sova har det däremot varit svårare med de senaste kvällarna. Ända sedan han var ledsen och vi gjorde misstaget att ta upp honom och ge honom lite av vår mat. Nu vägrar han att sova, oavsett om han ser oss laga mat medan han nattas eller inte. Ikväll låg han och vrålade otröstlig i sängen, tills det inte fanns annat att göra än att ta upp honom. Han satt i Marias knä en stund i tv-soffan, och sedan gick det äntligen att lägga honom.

I morgon blir det loppis i Sméhallen och sedan en tripp till landet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! :)Frakten går på endast 20 kr om man beställer ett par, vet ej vad de kostar om man beställer flera, det berorpå om man får det igenom brevinkastet elelr inte!? :)Kram Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback