Vidar 4 månader!

I dag firade vi vår 4-månadersjubilar Vidde, tillsammans med hans mormödrar och morfäder samt moster Karin. Och med tårta som sig bör. Som jubilaren själv förstås inte fick smaka... Men vi andra tyckte att den var god. :)


Vidde gosar med Cesar.


Morfar Arne sjunger för Vidar. Som har svårt att sjunga med eftersom det kliar så mycket i munnen...


En av Vidars 4-månaderspresenter: en spratteldocka från Prag från mormor Laila.
Han fick också en septemberbild av mormor Monica.



"Åh, en sån där tårtbit skulle jag också vilja ha!"


Åldermannen Jerry - 16 år - var förstås också med på kalaset.


Vidar sussar, med nappen på svaj.


Och han är inte den enda som tycker det är mysigt i sängen...
(Cesar har fattat att GOSEdjur ska man GOSA med!)

Innan kalaset hann vi med att både vara hos barnmorskan och på informationsmöte om det stundande babysimmet.

Hos barnmorskan blev Vidar som vanligt mätt och vägd. 7280 gram och 67,3 cm är dagens mått. Allt enligt kurvan fortfarande.
Barnmorskan Tuula konstaterade att Vidar var en riktigt social kille, en riktig solstråle. :) Hon tyckte det märktes att vi pratar mycket med honom.

Jag frågade om det här med att han äter så ofta på natten.
"När de blir 5 månader ska de inte behöva äta alls på natten", sa Tuula.
Det är en utopi, tänkte jag.
Vi fick rådet att mata honom ordentligt under dagen, "så att inte natt blir dag". Jag vet inte om han ammade mer i dag än tidigare, men nu har han i alla fall sovit sen klockan 19, och klockan är nu 23...
Annars kunde vi ge honom lite gröt på kvällen, så vi sprang ju genast och köpte havregröt, men kom sen på att det kanske inte är bra att börja tokmata honom med gluten... Så det kanske får bli majsvälling först eller så.

På tisdag börjar babysimmet och i dag var vi på infomöte. Vidar var som ett tänt ljus den första kvarten, men sen förbyttes snabbt humöret. Han ville tydligen visa att han minsann var den bebis som kunde skrika mest, och framför allt högst, av alla i gruppen...
Vi tröstade honom hjälpligt medan vi fick förmaningar om att inte byta om till badkläder hemma innan babysimmet, och inte använda badbyxor som kunde läcka ut bajs. (Det senare gällde endast bebisarna tydligen.)
Lydiga köpte vi ett par chica gröna badbralls med grodmotiv och dragsko både i midjan och runt benen:

Återstår att se om även mamma Rebecka måste köpa nya badkläder. Men eftersom jag kunde ha bikinin i somras när jag var i åttonde månaden, så bör jag väl kunna ha den nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback