Hängiga familjen

I natt tror jag att jag hade koll på hur ofta Vidar åt...
18.30, 22.30, 03.30, 07.00
Helt okej tycker jag.
Nu återstår bara att få bort den där 03.30-amningen, så att jag får sova en hel natt. :D

I dag har Vidar varit lite hängig. Han var uppenbart trött mest hela tiden, men så fort man la honom i sängen började han gråta och protestera. Han ville mest bara sitta i famnen.
Både Maria och jag är förkylda, och Vidar har varit snorig ett tag (och jag har dragit ut en del feta snorkråkor ur hans näsa - who needs
Näsfrida? ;) så det är väl bara märkligt om inte han också blir sjuk. Barnmorskan sa senast att de flesta barn är sjuka 14 (!) gånger under första året. Med tanke på att Vidar varit sjuk högst en gång hittills, så måste han nu vara sjuk konstant fram tills han fyller ett, för att passa in i statistiken...

Han äter fortfarande både potatis & blomkål och havregröt med god aptit, och säger "nam nam" mellan tuggorna. :)
Tyvärr förstår han inte riktigt att det inte är han själv som matar honom, utan han stoppar in händerna i munnen hela tiden. Och händerna stoppar han sen i ansiktet och i håret. Och sen gnider han huvudet mot stolen, mig, och - ja - ni förstår. Det blir lite skurande efteråt.


I kväll ringde det en snubbe från nåt undersökningsinstitut.
"Hej, jag söker en kvinna mellan 50 och 65 år", sa han.
"Eh, nej det finns ingen sån här", sa jag.
"Nähä, men en man mellan 19 och 25 då?"
"Eh, nej..."
"Nähä, tack och hej då."
Jag blir lite nyfiken på vilken fråga som kan tänkas vara aktuell för dessa grupper, men inte för andra...
Samtidigt är jag rätt glad att jag slapp sitta och svara på hans "samhällsfrågor".

Kommentarer
Postat av: Cássandra

Googlade "mamma mamma barn" och gled in på er blogg. Fantastisk! All lycka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback