Surpuppa

I går kväll fick Vidar en mycket större portion gröt än kvällen innan. Men tyvärr sov han inte längre för det. Han sov 4,5 timmar innan han ville äta. Sen sov han 4,5 timmar till tills det var dags nästa gång, och sen blev det tätare. Men 4,5 timmar är fortfarande bättre än 3. :)

I dag har inte Vidar haft en av sina gladare dagar. Trots att han fick en stärkande barnvagnspromenad i morse, tillsammans med Camilla och Filippa.
Efter att Maria gick till jobbet efter lunch, har han varit gnällig mest hela tiden. Att äta har inte hjälpt. Jag prövade till och med en barnmatsburk med potatis- och broccolipuré som vi köpt. (Jag smakade den, den smakade uppblött papper, precis som havregröten...) Han åt några teskedar, men sen började han bara att gnälla. Han vände inte bort huvudet, knep igen munnen eller spottade ut, som man hör att normala bebisar gör när de inte vill ha maten, utan gnällde bara. Så jag ammade honom och la honom.

Han har sovit lite sporadiskt under dagen, men mest rejält ikväll, fram till 18.30. Han brukar läggas för natten vid 19, så det var kanske inte så passande att han sov tills han skulle gå och lägga sig. Men jag tog upp honom, höll honom en stund i famnen i tv-soffan, bytte blöja, matade med gröt, han åt några teskedar tills han började gnälla igen, ammade, och la honom igen. Det tog ungefär en timme. Han låg en stund och jollrade, somnade, hostade, vaknade, fick nappen, och somnade igen. Och nu sover han. Återstår att se hur länge.

Här kommer några bilder från i dag:


Cesar vill också sitta i knät...


Filippa och Vidar gymmar ihop.


Camilla och Filippa.

Kommentarer
Postat av: Pappan

Det ordnar sig nog med gröten så småningom! (Världens mest underskattade livsmedel). Hoppas det blir några lugna sovtimmar för barn och föräldrar!

2009-01-15 @ 23:26:57
Postat av: Rebecka

Ja jag ser framför mig hur du och Vidar om några år kommer att sitta vid frukostbordet med varsin jättetallrik med havregrynsgröt och bara njuta. :)



(Men krydda inte hans gröt med chilipeppar är du snäll...) ;)

2009-01-16 @ 13:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback