Fynd från vinden

En av de värsta sakerna med att flytta, är alla saker som försvinner.
Nu har vi bara flyttat en trappa upp, och behållit samma vindsförråd. Vi kan alltså i princip inte ha tappat bort nåt! Ingenting kan ha blivit kvar i flyttbilen/garaget/vinden. Ändå är saker borta!
En av mina bästa väskor har jag saknat ända sen vi flyttade. För nån vecka sen insåg vi att ingen av våra tekannor stod i köksskåpen, och härom dagen upptäckte vi att en fin skjorta som Maria köpt åt Vidar inte gick att finna någonstans. Och när jag tänkte efter var det nog fler av Viddes kläder som jag inte riktigt visste var de var...

Så i dag tog jag en vända till vinden, i hopp om fynd.
Varken väskan eller tekannorna stod att finna där, men däremot ett par små kartonger med barnkläder! En med urvuxna och en med ännu ej ivuxna. Där fanns den eftersökta skjortan, plus en hel del andra kläder som vi nästan glömt att vi hade. När vi packade ner dem kändes det så otroligt avlägset att Vidar skulle kunna ha storlek 74, så de blev av någon anledning uppflyttade till vinden, och kvar där.
Nu är han strax där.
(Alltså inte på vinden, utan i storlek 74...)


Några av de återfunna kläderna. Skotskrutiga byxor, lila t-shirt och en saknade skjortan.


Dessutom dök de här kuliga kompisarna upp i vindenlådan. Vidar älskade dem genast!


Vidar är ute och seglar i sin blivande leksakslåda.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Underbart att hitta kläder igen - då känns de ju som nya. Och vilken fin lila tröja. Heja den!

Postat av: Caroline

Förresten - var kan man köpa en sådan tröja? Teddie vill också ha. :-)

2009-02-23 @ 05:25:29
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Rebecka

T-shirten är köpt på Combination i Stockholm redan ett år innan Vidar föddes...

Butiken låg på Kungsgatan 44 vid Hötorget men jag är inte säker på att den finns kvar.

2009-02-23 @ 21:32:53
Postat av: Gezza

Hej!



Jag satt nyss och googlade på skotskrutiga byxor för barn för jag är på jakt efter ett par åt min 5-månader gamla dotter, och då dök din blogg upp!

De på bilden ovan är ursnygga, men jag ser att bilden är tagen för ganska länge sedan så det kanske inte är lönt att fråga vart du har köpt dem...



Så jag gör en vld chansning och frågar lite fräckt - kan du tänka dig att sälja dem....?

Om de är i stl 74 borde de passa perfekt till min tjej, och har du ens kvar dem och kan tänka dig att sälja dem till mig skulle jag blir så sjukt överlycklig!



Och om du inte har dem kvar/vill sälja förstår jag det såklart och hoppas att du ursäktar min påflugna fråga! = )

2010-11-27 @ 00:38:55
Postat av: Rebecka

Byxorna är från Åhléns. Vet inte om de har dem kvar i sortimentet, men jag kollade på deras hemsida, och de verkar ha ett par liknande, från märket Parvel:



http://www.ahlens.se/barn/aktuellt_sortiment/baby-50-86-cl/index.html



Våra byxor är nu undanstuvade nånstans på vinden, och jag vet inte om vi vill sälja dem än. :)

2010-12-05 @ 21:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback