8 timmar himmel och helvete

I natt slog Vidar rekord. Efter bad, kalas och promenad så somnade han som vanligt vid 19-tiden. Vid 23.30 gick jag och la mig, övertygad om att han snart skulle vakna.
Det gjorde han inte.
Han sov till 03.30, då jag väckte honom.

Att ens bebis sover många långa timmar på natten är väl varje småbarnsförälders dröm.
Men.
Om man vanligen ammar var tredje timme och plötsligt inte ammar på åtta timmar så... Ja ... det är inte så skönt kan man säga.
Vid midnatt gick jag upp och tog ur lite. Vid tretiden vaknade jag av att det gjorde extremt ont. Det var då jag väckte Vidar och tvångsmatade honom.
Sen sov han ett par timmar i taget till 8.30.

Varför han plötsligt ville sova åtta timmar är en gåta. Hur man som ammande mamma ska slippa smärtan under tiden är också en gåta. Men också något av ett lyxproblem kanske...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, aldrig får man vara riktigt glad. :-) Men vad skönt. Det finns hopp. Kanske vänjer sig tuttarna också. ;-)

Postat av: Arandur

Hoppas du har en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-02-02 @ 14:10:57
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad ger ni Vidar för slags gröt? Snart är det dags för oss också...

2009-02-03 @ 15:45:48
URL: http://teddie.nu
Postat av: Rebecka

Han får Mild Havregröt från Nestlé. Från 4 månader står det på förpackningen. Finns att köpa i vanliga mataffärer. Man kokar bara upp vatten och vispar ner grötmjölet. Ett tips är att blanda i lite bröstmjölk första gångerna, så känns smaken bekant. :)

Jag gillar egentligen inte Nestlé, men det är svårt att undvika när man ska köpa barnmat...

2009-02-03 @ 22:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback