Just my luck

Nix, fortfarande ingen bebbe. Och nu kan den lika gärna stanna inne ett tag till, för jag har åkt på en jäkla förkylning. Som om det inte är jobbigt nog ändå att föda barn, så ska man vara förlamad i snorångor redan innan värkarna börjar. Härligt...

Dessutom tvingades Maria ut på lite turer både i går och i dag. Hon som egentligen bara skulle sitta inne på stationen och häcka hela veckan. Nu kommer hon i värsta fall att vara på väg till Stockholm om det brakar loss här hemma, och inte kunna ta sig hem på ett par timmar.

Så nu rör jag mig försiktigt runt i lägenheten för att inte skrämma igång nåt i onödan. (Precis som om fysisk aktivitet har hjälpt igång ungen tidigare i veckan - not!)

I eftermiddag blir det en tripp till barnmorskan, som jag måste göra själv eftersom Maria jobbar. Känns oöverstigligt att gå från Cityhusets p-garage till Kungsgatans mottagning (typ 100 meter), men ännu mer oöverstigligt att ta cykeln ner på stan och förvisso kunna parkera precis utanför porten. Men jag måste väl. Känns ju löjligt att ta taxi. (Eller?)

Nä nu ska jag kurera mig med en Alvedon (ha ha, vilket skämt, vad hjälper de tabletterna mot egentligen? Jag längtar tills jag fött barn, då ska jag gå till apoteket och köpa en storpack Ipren eller Ibumetin, som gör skäl för benämningen "värktablett") och gå och lägga mig igen.

Kommentarer
Postat av: Mats-Walter

Ta taxi. Underskattat färdmedel i nyktert tillstånd - inte så dyrt heller.

Postat av: Caroline

KRYA PÅ DIG jättemassor! Och ta en taxi för guds skull!

2008-09-02 @ 15:50:43
URL: http://14artillsalu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback