Enhandsmanöver

I dag var jag och Vidar och handlade på egen hand för första gången, eftersom Maria jobbade hela dagen. Vidar skötte sig exemplariskt, dvs sov hela tiden. Och jag tackade min lyckliga stjärna att vi valt en trehjulig barnvagn med svängbart framhjul. Annars hade det varit fullständigt omöjligt att manövrera den med en hand inne på Coop, samtidigt som jag bar en kundkorg i den andra handen. Nu gick det hur bra som helst! Och handlar man bara tillräckligt lite, så får allt plats i den lilla korgen under barnvagnen också, så slipper man bära kassar på vägen hem. :)

I morgon ska vi försöka hinna med
höstmarknad i Gamla stan plus Fiholm, fika hos Marias föräldrar och middag hos mina. Kommer bli tajt, särskilt med tanke på att allt tar dubbelt så lång tid när man har en nykomling i familjen... Så vi får nog ta Fiholms marknad på söndag i stället.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hälsa din mamma från oss, haha. :-)

Postat av: Bosse

Hej Rebecka,

Då vi körde in till stan härom dagen såg vi dig med Vidar i vagn på Ruddamsgatan på väg ner mot bron. Vi hann inte med att vare sig stanna eller tuta, det gick för fort.

Det får bli en annan dag.

Hoppas allt är bra med er alla tre

Bosse & Ulla

2008-09-28 @ 16:30:50
Postat av: Rebecka

Det var säkert när vi var på väg hem från Konsum!

2008-09-29 @ 10:00:16
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback