Ännu förkyldare

I natt trodde jag nästan att det skulle sätta igång. Det tryckte på en massa, men några värkar kom aldrig, och heller inte nåt vatten eller andra vätskor...
Jag vaknade en gång i timmen av att det tryckte, eller att jag behövde gå på toa, eller bådadera...

Men till slut somnade jag ordentligt, och när jag vaknade låg bebisen kvar därinne, och förkylningen var ännu värre än i går.
Min nya teori är att kroppen känner av att jag är sjuk, och därför inte vill sätta igång förlossningen så länge jag inte har energi nog för att gå igenom den.
Eller nåt.

Så idag kurerar jag mig med te, nässpray, c-vitaminer (typ den enda förkylningsmedicinen man får ta som gravid), blåbärssoppa och snart även en bakelse som min kära är ute och köper. :)

Men jag inbillar mig att om förlossningen verkligen skulle sätta igång, så skulle jag glömma min förkylning på en sekund, och ägna mig åt väsentligare saker i stället!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohh Nu kommer den nog snart, vi i Götet hejar på det kommer gå fin, fint.

2008-09-03 @ 16:10:08
Postat av: Nanna

Åh, hit hade jag velat hitta för länge sen. Intressant ämne :)



Vad frustrerande det måste vara att gå så över tiden, att hela tiden tolka in känningar i förhoppning om att det ska sätta igång. Men det kan ju inte dröja särskilt länge till nu. Håller tummarna för er, lycka till, eller kanske ska man säga: Vad roligt att ni snart får känna på och se lyckan! :D

Postat av: Caroline

Heja heja heja heja!

2008-09-04 @ 07:28:57
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback