40+6

Sjätte dagen över tiden i dag, och Maria börjar jobba. Som tur är sitter hon jour hela veckan och befinner sig på järnvägsstationen större delen av arbetstiden. Utom på torsdag då hon ska till Stockholm på kurs. Antagligen kommer bebisen då...

I går var vi på landet och fällde ihop barnvagnen, så att mina föräldrar bara kan lassa in den i bilen och komma hit med den när pyret kommit ut. Funderar på att förvara barnvagnen i trappuppgången, på en avsats. Antagligen väldigt populärt hos grannarna (särskilt han som brukar släpa upp sin racercykel till tredje våningen), men vad ska man göra...

Fyrarummaren här ovanför verkar kunna bli vår, om vi bara kommer överens med fastighetsskötaren om vad som ska åtgärdas. Uthyraren ville att vi skulle stå kvar i kön och vänta på en av "drömlägenheterna" på Köpmangatan, men när jag förklarade vårt desperata behov av större boyta samt den nära förestående utökningen av antalet familjemedlemmar, så förstod hon läget...

I morgon ska vi till barnmorskan igen. Tyvärr inte vår vanliga, som har semester, utan hennes efterträdare. (Vår barnmorska börjar ju jobba på förlossningen i mitten av september.) Får se vad hon har att säga. Jag tror inte att hon kommer att göra nån gynundersökning, men det är nästan så att jag vill det, för att få nån hint om huruvida nåt är på gång...


Här är förresten senaste magbilden!
Tagen i tisdags, på beräknad förlossningsdag.
Klicka för större version.
(P.S. Ja vi har kollat, det är en riktig bebis där inne, inte en basketboll.)

Kommentarer
Postat av: Emma,Milou,Inis

oj jag som gissade på 4 det är ju på torsdag hoppas jag har fel då. Inis gissar på 3dje och Milou gissar på 7 och att det blir kinesisk naken hund med ljus lång man som sagt. Inis vet mera om saken och gissar på en bäbis.

2008-09-01 @ 16:53:25
Postat av: Caroline

Oaaaaa, kommer min mage också att bli så där stor? :-] Och fin. Coolt.

Postat av: Evamy - i väntan på bebis!

Oj vilken rejäl boll du har där! :) Fint :)

2008-09-04 @ 14:58:26
URL: http://evamys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback