Små plagg svåra att motstå

I går var Vidar på besök på sin ena mammas arbetsplats, Folket. Det var rena barnkalaset där, eftersom en annan kollega också hade med sig sina två barn. Alla utom Vidar fick tårta och bulle, men Vidar fick å andra sidan paket. En jättefin mobil i trä med flygplan och helikoptrar som nu hänger över skötbordet, och en body och velourbyxor i retrofärger. :)


Efteråt gick vi en sväng på stan. Och det är ju väldigt svårt att inte dras in på alla affärers barnavdelningar. Och väl där är det ju fullständigt omöjligt att inte charmas av alla otroligt söta babykläder. Och givetvis vill man ju ta med sig åtminstone några stycken av dem hem... Den här gången var det HM som fick besök, och jag kunde inte motstå bland annat en störtskön pyjamas med monstermotiv. Bilder kommer kanske senare.

I kväll var Kalle och Chris på besök och höll mig sällskap medan Maria var på firmafest (med kameran, det är därför jag inte kan bjuda på bilder av kläderna...). Vidar höll sig lugn och snäll nästan hela tiden. Han gillar helt enkelt att umgås med lite fler/andra människor än bara sina mammor hela tiden. ;)

Just nu ligger han och sover sött i sin spjälsäng. Han är faktiskt helt underbar att natta, det går hur bra som helst. Kanske har vi gjort det lite "lätt" för oss, genom att lägga honom i sängen när han redan somnat, t.ex. i famnen efter amning. Men ikväll sov han faktiskt inte när jag la honom, utan hade just bytt blöja och satt på honom pyjamasen. Men det fungerade utmärkt ändå. Släcka lampan, ner i spjälsängen, i med nappen, och sen tassade jag omkring lite i rummet en stund och plockade undan ren tvätt. Då somnade han till mina trygga ljud.

Men snart lär han väl vakna igen och vilja ha mat. Oftast vaknar han kl 1, 4, 6, 7 och 9 och vill bli matad, oavsett när han blir nattad, och oavsett hur mycket han sovit under dagen. Ja, lite konstiga intervaller där på morgonen, men så brukar det faktiskt vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback