Flatmammaträffar

I måndags var vi hos barnmorskan igen på rutinbesök. Som vanligt tog hon blodprov och blodtryck (110/68) och frågade hur jag mådde och så. Hon frågade hur vi tänkt göra med semestern i sommar och verkade nöjd att vi skulle vara lediga en månad innan bebisen kommer.

Sen fick vi frågan om vi känner några andra tjejpar som väntar barn, och det gör vi ju egentligen inte. Men barnmorskan sa att det finns ett par till tjejpar som går hos dem, och ska ha barn i sommar, och hon undrade om vi var intresserade av att träffa dem. Det vore väl kul, även om det för den skull inte alls är säkert att man har så mycket gemensamt... Men kanske blir det några "flatmammaträffar" framöver!
Om inte annat är det nog bra för våra barn att få träffa andra barn som också har två mammor, så att de inte tror att de är ensammast i världen...

I dag tog jag en sväng på Barnens hus för att förkovra mig lite i barnvagnsdjungeln. Jag hittade en hel del tjusiga, men inte billiga, liggvagnar. Sen kunde jag inte motstå när de hade tre bodys för hundra kronor. Vi har inte köpt så mycket kläder och saker till bebisen, knappt nåt alls, men nu kunde jag som sagt inte låta bli.
Eftersom vi inte med vad det blir för sort på pyret än så sållade jag bort alla rosa bodys och dem med bilar och lastbilar på. Inte för att vi är könskonservativa på något sätt, men någon måtta får det vara på queertänkandet...
Till slut hittade jag tre söta i olika storlekar. :)

I dag fick jag också reda på att en (till) av mina bästa vänner ska ha barn i september! För hennes del är det dock det tredje barnet. Jag ser fram emot att gå långa promenader i Sundbyholm tillsammans i höst. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback