Varmrökt aja-baja

Dan före midsommarafton, och de första gästerna har droppat in och hjälper till med förberedelserna. Sofia och Thomas hade med sig en gigantisk varmrökt lax till middagen. Jag vet, aja baja, men jag kunde bara inte låta bli. Annars hade det blivit fil och flingor. Och rökt lax är bland det absolut bästa jag vet, så jag åt. Förlåt, bebisen... Hoppas att alla listeria- och toxoplasmabakterier höll sig långt borta ikväll...

För övrigt är jag lite spak efter några dar i Stockholms skärgård. Vi har varit på Utö och på Möja, och det var hur mysigt och avslappnande som helst. Men när vi skulle hem blev det en del släpande på packning över halva stan, och det var inte så lyckat. Så i dag hade jag noll ork större delen av dan, och vägrade göra något som helst fysiskt ansträngande.

Går och lägger mig tidigt ikväll, så orkar jag förhoppningsvis hela dagen i morgon.

Ha en härlig midsommar, alla!

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad skönt med lite skärgård! Kan du inte lägga upp lite soliga bilder här på bloggen?

Postat av: Caroline igen

Förresten, har ni läst den här bloggen? Hanna Wallsten, författare, skriver också om mamma+mamma+barn.

http://hannawallsten.blogspot.com/

2008-06-24 @ 17:11:31
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Rebecka

Tack för bloggtipset! Tittade in som hastigast, och inser att hennes bebbe tittar ut vilken sekund som helst nu!

2008-06-25 @ 11:16:40
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback