En barnvagn rikare

Ännu en dag som förkylningsoffer. I går var det dags att plocka fram de gamla favoriterna Noskapin, tabletter mot rethosta. Främst för att älskade sambon skulle kunna sova utan mina hostattacker... Hade nog behövt nåt slemlösande också, men det var lite för sent för en tripp till apoteket. Jag kan förresten snart öppna ett eget apotek här hemma, med alla medikamenter jag har liggande vid sängen...

I dag har jag tänkt inta horisontalläge större delen av dagen. I sängen, och sen i soffan framför EM-finalen (hoppas Spanien tar hem segern!).

I går blev det lite mer flängande. En tripp till Linköping för att kolla in en Blocket-barnvagn. Vi tog en liten väg norr om Roxen för att slippa E4:an sista biten. Och det var en liiiten väg. Typ kostig. Tog en halv evighet att komma fram, men det var mysigt med en utflykt.
Väl framme blev vi förevisade barnvagnen, och bestämde oss direkt. Snygg och praktisk, och gick in i Corollan utan problems.



Sen blev vi tipsade om att luncha vid Bergs slussar i närheten, och det var inte helt fel. Lyxhamburgare med ciabattabröd på Fröken Jennys intill kanalen där segelbåtarna trängdes i slussarna. Man satt bara och väntade på att en scen ur "Göta Kanal" skulle spelas upp, men dessa seglare verkade (tråkigt nog) vara väldigt kompetenta. Och inga kanotister syntes till...



Hade jag varit frisk hade jag kunnat stanna där hur länge som helst, men solen stekte och jag höll på att förgås i förkylningsångorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback