Fortfarande långa köer - som vi slapp

Enligt nyheterna i dag är det fortfarande många tjejpar som åker utomlands (främst Danmark) för att skaffa barn, trots att lagen om assisterad befruktning nu funnits i tre år. Främst beror det på långa köer på de svenska sjukhusen.

(
Läs Ekots artikel här.)

I dag ringde en tjej från Radio Sörmland som fått vårt nummer från föräldragruppen, och ville prata om detta, ur lokalt perspektiv. Jag hade ingen större lust att figurera i radio, men gick med på att snacka en stund utan att det spelades in. Hon undrade hur det gått till, hur lång tid det tagit etcetera, och jag berättade glatt att det gått otroligt smidigt och att det dröjt mindre än ett år från vår första kontakt med Mälarsjukhuset tills att jag blev gravid. :) På Akademiska, dit vi blev remitterade, är ju kön bara 2-4 månader.



I dag ska jag göra ett försök att ta mig till jobbet. Och vara där halva dan i alla fall. Vi får se hur det går. Sen ska jag jobba i morgon också, men sen går jag av skiftet och får ledigt ytterligare några dar. Sen är det väl själva den om jag inte ska ha frisknat till ordentligt...



Min vän Lotta bloggar om livet som tvåbarnsmamma. Kolla in hennes blogg här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback