Ny barnvakt

Det har varit lite dåligt med bloggandet på sistone. Förhoppningsvis ska det bli en förbättring snart. Men de senaste veckorna har vi varit rätt upptagna med ner-/uppackning och sånt. Nu är kök, badrum och vardagsrum i ordning, delvis tack vare våra entreprenörer Nisse och Kalle (inget skämt, de heter faktiskt så...) som satt upp diverse pryttlar på väggarna, och konfigurerat hemmabiosystemet. Vidar var dock inte helt lycklig över biosystemet, varken när Kalle borrade i väggen in till sovrummet där Vidar sov, eller när jag kollade på Zozo och det plötsligt small bomber över Beirut i alla högtalarna (också när Vidar sov)...

Däremot har han börjat uppskatta tv:n, vilket innebär att vi har en barnvakt på nära håll närhelst vi önskar. Maria är dock lite osäker på hur hälsosamt för ögonen det är att se på tv för en knappt tre månader gammal människa...

Ja, jag vet att jag utlovade lite bilder på lägenheten, och det kommer. Jag har knäppt dem, men inte fått över dem i datorn. Min dator är på upphällningen, och när jag ska lägga upp bilderna inträffar alltid ett av följande scenarier: 1) Datorn hänger sig när jag sätter i sladden till kameran, 2) Internet fungerar inte, 3) Vidar är hungrig/har bajsat/kräver uppmärksamhet av annan anledning.


 Med lite hjälp kan Vidar greppa saker som Skallris här. Men han förstår inte riktigt hur man använder tummarna. Varken att greppa eller suga på. Han suger hellre på pekfingret...
Med lite hjälp kan Vidar greppa saker som Skallris här. Men han förstår inte riktigt hur man använder tummarna. Varken att greppa eller suga på. Han suger hellre på pekfingret...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Teddie skickar en massa hälsningar - det ska bli roligt att ses på torsdag, tycker han! Och vi.

Postat av: Rebecka

Vidar hälsar tillbaka, och ser fram emot besöket, liksom hans mammor. :)

2008-12-07 @ 22:26:23
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback