Väntar

Här händer det inte mycket. Men jag tänkte ändå uppdatera lite, för dem som mot förmodan trodde att det hänt nåt. ;)

Försöker ta det så lugnt som möjligt för att ladda inför det som komma skall (när det nu komma skall). I går var vi i Hälleforsnäs och sänkte medelåldern på bilbingon på Edströmsvallen. Lagom ansträngande sysselsättning. Dessutom vann Maria 900 kronor!

I dag har vi varit på Clas Ohlson och köpt en krok till korgen som ska hängas upp ovanför spjälsängen, ett fodral till nyinköpta digitala videokameran (stillbildskameran fick också plats - bingo!) samt en väckarklocka. (Är det nojjigt att inte vilja ha mobiltelefonen påslagen precis bredvid barnsängen på nätterna? Det är annars den vi använder som väckarklocka.)
Dessutom har jag köpt en till amnings-BH. Ännu större än den jag har, så nu är jag rustad för mjölkstinna boobs! ;)
Så ansträngande har den här dagen varit. Förutom att se fler svenskar slås ut ur OS, förstås, men det börjar vi få in rutinen på.

Jag har hört att man ska karboladda med en massa pasta inför födseln. Det skiter jag i. I alla fall idag. Ikväll blir det kräftor! :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har också köpt min första amnings-bh idag. Fast i den storlek som jag har nu. Var det osmart? :-)

Postat av: Rebecka

Den bh jag köpte först var också en som passade för tillfället. Man vet ju liksom inte hur mycket brösten kommer att växa, och när... Så jag ville köpa en som passade, för mina vanliga hade jag haft nöjet att växa ur. ;)

Du kommer säkert att få tillfälle att köpa fler bh:ar framöver, men det är ju bra att ha en redan innan man ammar, så man slipper byglarna.

2008-08-23 @ 23:30:35
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Caroline

Min var med byglar. Var det dumt? :)

2008-08-24 @ 18:24:44
URL: http://www.carolineengvall.se
Postat av: Loppan

Jag hade hoppats på att få boobs a´la Dolly Parton (eftersom det hade varit roligt att någon gång i sitt liv få testa på att ha ett snyggt dekolltage i en urringad blus) men blev smått besviken när jag stannade kvar på mina 75B. Ännu mer besviken är jag nu när de dessutom känns lite mindre än förut. Det positiva är väl att de inte är stora nog för att bli lååånga taxöron ;-)

Få se om min gissning slår in imorgon då. Det är dags för bebben att komma ut nu tycker jag :-)

2008-08-24 @ 19:23:35
Postat av: Maria

Man ska inte ha bh med byglar medan man ammar, risken för att få mjölkförstoppning är visst större då. Lärde jag mig på föräldrakursen....



Och mjölkförstoppning är något man ska passa sig för har jag också förstått. :) Inte roligt...

2008-08-24 @ 20:11:38
Postat av: Linnéa

Det är inte så skönt att sova med en bh som har byglar heller och när man ammar så sover man OFTA med bhn på (och med många amningsinlägg i). Annars vaknar man med en dyngesur säng och det är inte så mysigt. :)

2008-08-24 @ 20:34:54
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Caroline

Jahapp. Då blir det till att ut och köpa en ny. :-)Tack för tipsen.

2008-08-24 @ 21:10:20
URL: http://www.carolineengvall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback