Packar och tvättar

Nu har vi provat ut TENS-apparaten. Eller i alla fall jag. Ett gäng blivande föräldrar satt i grupp på sjukhuset med varsin apparat med lappar klistrade på armarna (inte för att det är där man har ont, utan för att ingen kanske kände för att börja klä av sig...) och blippade på apparaten. Mest var alla partners intresserade av att blippa på apparaten. När vår "lärarinna" märkte det utbrast hon att det inte var särskilt bra att någon annan än den som hade lapparna klistrade på kroppen bestämde strömstyrkan...

Jag har ännu inte testat apparaten i "skarpt läge" men tänkte göra det i kväll. Försökte testa på lillasyster i går, eftersom hon hade ont i ryggen. Men hon tyckte det var så läskigt så hon vågade också bara prova på armen...

I går tvättade vi alla våra dock... - förlåt - bebiskläder! I nyinköpt parfymfritt tvätt- och sköljmedel förstås. Vet inte om det bara är hispigt eller om bebisar faktiskt är så känsliga för parfym. Men det är ju synd att chansa, och få en flammig bebis...
De pyttiga kläderna såg verkligen, ja pyttiga, ut där de hängde bredvid våra, i jämförelse, gigantiska plagg (i storlek 36...).
Nu har vi valt ut de allra minsta som ska få följa med i bebisväskan, som vi håller på att packa.

Om man ska ha med sig allt till BB, som folk rekommenderar, så tvingas man ju släpa runt på flera resväskor. Så det får bli en mindre bag med lite kläder och nån snuttefilt till bebben, och sen några ombyten underkläder, en mininecessär, några festisar och energigivande chokladkakor, pyjamas, läsning och lite annat till mig, samt journalen, patientbrickan och sånt. Vi har ju trots allt inte så långt hem om Maria behöver åka och komplettera om det blir långdraget. ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gaaah - packa bb-väskan! Då börjar det ju bli på riktigt ju! Hur KÄNNS det? :-)

Postat av: Linnéa

Det enda vi hade med till BB var lite bebiskläder, newborn-blöjor (som vi hade fått av sambons mamma, annars hade vi nog inte haft med det. För övrigt så finns blöjor på sjukhuset, men det kändes extra duktigt att ha med egna), en filt, ett ombyte kläder till mig och godis och dricka.

TAG MED MYCKET ATT DRICKA!

Man dricker mycket mer än vad man tror och man kan bli kvar längre än man tror också. Vi kom in vid nio-tiden på kvällen, Vanja föddes 07.43 på morgonen, men vi fick inte åka hem förrens på eftermiddagen. Jag kan säga att vi hade inte alls med oss tillräckligt att dricka. Mat fick man ju, men just att få dricka... suck Det ska vi i alla fall tänka på den här gången. :)

2008-08-08 @ 12:24:47
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Rebecka

Nej blöjor har vi inte tänkt ta med. Vi har hört att blöjföretagen slåss om att få dela ut gratisblöjor på bb, så att man ska fortsätta med just deras sort sen. :) Och jag har svårt att tänka mig att barnmorskorna låter bebisen ligga och kissa på sig på bb...



Åka hem redan på eftermiddagen? Vi har hört att man blir kvar i tre dar på bb här...



Dricka har vi med oss lite, men man kan ju inte packa hela väskan full med sånt heller. Vatten duger bra, och det lär de väl ha i sjukhusets kranar...

2008-08-08 @ 12:58:38
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Loppan

Jag tror man får åka hem ganska så snart om man vill men passa på och njut av att vara i bebisbubblan några dagar på bb.

I första bebisväskan hade jag packat ner massor av (onödiga) prylar, typ cd att lyssna på under förlossningsarbetet (det visade sig efteråt att radion hade stått på hela tiden men jag har inget minne av att jag hörde något, jag var helt i min egen värld), kortlek (om det skulle bli utdraget) samt lite godis med mera. Det jag uppskattade mest där på bb var godiset så det kan jag rekommendera :-) (Men det går ju även att inhandla i kiosken).

Hur går det med lägenhet? E och T som bor nära er har visst köpt hus men vad jag förstår så ska en av hussäljarna överta lägenheten tyvärr. Jag som hade hoppats att ni skulle få den.

Kram på dig

2008-08-08 @ 20:59:04
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

Attans, där dök en till av våra "önskelägenheter". Vi får nog vänta nån månad till, tills alla par som haft semester ihop kommit på att de nog egentligen inte tål varandra, och vill flytta isär... ;)

2008-08-10 @ 15:22:42
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Man får åka hem när man vill. Vi hade väl inte planerat vare sig att stanna länge eller åka hem direkt, utan vi sa att vi gör det som känns bäst när vi väl är där. Eftersom allting gick så bra så kände vi inget behov av att stanna. En STARKT bidragande orsak till att vi åkte hem samma dag var att det inte fanns någon telefon där! HALLÅ ELLER? Klart att man vill ha en telefon när man precis har fött ett barn. Ingen telefon? Nähä, då åker vi hem och ringer alla hemifrån. =D

2008-08-11 @ 12:31:37
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback