Ännu fler saker....

införskaffade. I onsdags och torsdags var vi på turné runtomkring stan och lånade ihop lite saker till bebben. Bla. en bilbarnstol av märket Maxi Cosi som passar till vår Quinny vagn.
Maxi Cosi CabrioFix har blivit utsedd till bästa babyskyddet 0-13 kg i Råd och Röns stora bilbarnstoltest.


Vi lånade även en babysitter och en hoppgunga som sätts fast i taket eller ett lämpligt träd.
Cesar tyckte att det var finfint att vi skaffat en ny mysig kattbädd åt honom...:



I torsdags var vi i Strömsholm på konsert. Kanske inte den lämpligaste aktiviteten när man är i nionde månaden, men i alla fall... Det var som en minifestival, med bland andra Sofia Karlsson, Miss Li och huvudaken Lars Winnerbäck. Det blev en hel del stående framför scenen. Vilket jag väl egentligen inte orkade, men gjorde ändå...
Kanske är det det jag lider sviterna av idag, när jag har så ont i höften att jag knappt kan gå. Men lite får man offra. ;) Tyvärr innebär det att jag inte kommer iväg på en möhippa idag. :( Jag försöker lindra det onda med tens-apparaten, men det går inget vidare.

I tisdags var vi hos barnmorskan. Bebisen låg fortfarande med huvudet ner (vilket man betvivlar ibland eftersom den rör sig som sjutton...) och hade normala hjärtljud. Alla andra värden var också normala, så vi är någorlunda lugna inför förlossningen. :) Det visade sig också att vår barnmorska och Marias mamma gått i samma klass som barn!
Nästa besök hos barnmorskan är inbokat den 26:e, samma dag som beräknat födelsedatum, så vi får se om barnmorskan eller förlossningen får besök av oss då. ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jättefina saker! Vi ses på måndag! Tjoho.

Postat av: Linnéa

Oh, jag blev alldeles gråtig när jag såg bilden på er katt. Han ser PRECIS likadan ut som vår katt gjorde.. men hon dog för två månader sen. :(



Vad mysigt att det börjar närma sig! Imorgon ska vi på ultraljud för första (och antagligen enda) gången med den här bebisen. Förra graviditeten var jag avundsjuk på alla andra, för "alla" verkade få göra 4-5 ultraljud var och vi fick bara ett enda standard-ultraljud. :P Men ser allt bra ut så behöver man ju inte fler.

2008-08-17 @ 11:32:20
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Caroline

KUL att ni var här. Och var fina ni var.

2008-08-19 @ 08:35:54
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback