7 månader


Vidar med några av sina 7-månaderspresenter. En bok som låter
(Vidar älskar det - mammorna tycker det är sådär) och en söt vårmössa.


I dag fyller vår lilla älskling sju hela månader!
Tiden springer verkligen iväg...
Men Vidar blir finare och finare för varje dag som går. Och lär sig mer och mer.

Här är lite om hans utveckling:
* Han sover fortfarande ganska olika mycket om nätterna. Har sovit 10,5 timme en natt, med bara ett avbrott för "omnattning" utan mat. Men oftast vaknar han mellan 22 och 23, då vi stoppar om honom igen, sen vill han ha mat runt 1 och 5. Sen vaknar han mellan 6 och 7.
* Han äter gröt till frukost, puré till lunch och gröt eller välling till middag. Däremellan ammar han. Cirka 3 gånger om dagen och ett par gånger på natten.
* Han har fått en tand som kommit upp en bit. Det verkar inte som att fler är på väg än så länge.
* Han kan fortfarande inte sitta ordentligt. När man försöker sätta honom spjärnar han med hela kroppen, eller viker sig framåt som en fällkniv.
* Han är väldigt stadig i benen och älskar sin nya gåstol!
* Han har börjat bli ganska mammig, och börjar ofta protestera när man går ut ur rummet och han inte ser en.
* Han brukar vinka med handen åt sig själv, och tittar fascinerat på handen under tiden.
* Han tittar efter tappade leksaker och flyttar saker mellan händerna.
* Han börjar förstå när saker ska hända. När man håller upp tvättvanten börjar han blinka med ögonen, eftersom han vet att jag brukar börja med att tvätta honom i ansiktet.
* Han har storlek 68-74 i kläder och cirka 19 i strumpor/skor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på 7 månadersdagen från en morfar, som i dag åkte på Vidar-gatan!

2009-04-09 @ 17:23:24
Postat av: Teddie

Jag önskar grattis på sjumånadersdagen och önskar att jag kan lika mycket som du när jag blir så stor!

Postat av: Vidar

Det kan du säkert, Teddie! Annars ska jag lära dig allt jag kan. :)

2009-04-09 @ 19:36:32
Postat av: Lotta

Grattis och glad påsk Vidde (och mammorna)!

Han och Moa (snart 17 månader) kan ju bytlåna kläder och skor av varandra, de har samma storlek... :-)

2009-04-11 @ 09:06:40
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback