I morgon smäller det. Kanske.

Det blev ingen langos i går. Det var för trist väder och jag såg inte fram emot att knata runt i Torshälla...
I stället åkte vi ut på landet till mina föräldrar och åt svampsoppa.

I dag var vi på kattungejakt i lagårn och lyckades få tag på en av de små gynnarna, som blev lagom glad över att fångas in. Vi tvingade in den lilla stackaren i kattburen och levererade den till Sari, där den kommer att få leva prima stadsliv tillsammans med en lite äldre katt, en snäll hund och förhoppningsvis senare även sitt syskon, som fortfarande är kvar i lagårn och inte ville bli infångad i dag...

Sedan blev det en tripp till
Rosenforsparken där det var hembygdsdag och Skogstorps lokalbefolkning sålde trasmattor, växter, grönsaker och hembakat fika. Vi var mest intresserade av det sistnämnda. ;)

Ett besök i Barva bygdegård blev det också, där det var "Barvadagen" med loppis. Vi köpte en fin, gosig, varm, vinröd, stickad tröja som bebisen ska ha nästa höst och vinter. :)

I morgon klockan nio är det dags för besök på förlossningen. Antingen blir jag igångsatt, eller hemskickad. Lite svårt att förbereda sig både för att föda barn och att åka hem och vänta ett par dar till...

Jag har inte känt många tecken på att en naturlig förlossning skulle sätta igång, men det skulle ju vara skönt om det kunde hända nåt ikväll eller inatt. Jag har haft lite molande ont i magen i dag, och varit väldigt stel i magen och svanken. Och bebisen rör sig glatt runt därinne som vanligt.



I morgon kan vi bli mammor.
Trots alla förberedelser, svindlar tanken.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tänker på er nu. Och nu. Och nu. Och nu. Och...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback