Tar väl en langos medan vi väntar...

Fortfarande i väntans tider... Och inga tydliga tecken på att det ska börja hända nåt.
Ibland spänner det i magen och gör lite ont, och ibland känns det som mensvärk, vilket tydligen kan vara ett tecken på att en värk är på gång, men det händer just ingenting mer än att det molar lite...
I dag ska vi åka en sväng till landet. Får se om lantluften lockar fram pyret...

Skulle gärna åka till Torshälla marknad och äta säsongens första langos (har hört från spioner att "langosmannen" är där med sin vagn!) men det är ytterst tveksamt om jag pallar att promenera från parkeringen vid macken genom halva Torshälla, och att åka bil in i centrum lär vara omöjligt.

Jag börjar noja mig för att det inte ska hjälpa med igångsättning. Att min kropp inte fattar hur man tillverkar värkar och får ut en unge. Och att jag ska tvingas till kejsarsnitt. Det skulle inte vara kul.
Vad jag har hört så får man inte bära några smycken under ett snitt, så i dag gjorde jag ett försök att få av mig förlovningsringen. Omöjligt. Den sitter rätt hårt i vanliga fall, och nu är ju fingrarna lite knubbigare än normalt, så det var helt lönlöst att få av sig ringen, trots iskallt vatten och tvål. Jag vill verkligen inte att de ska tvingas klippa upp den... :(

Kommentarer
Postat av: Bosse

Vi for till Torshälla igår. Det var MYCKET blött. Vi tyckte riktigt synd om att som stod i stånden och försökte hålla sig varma och torra. Och inte ser det mycket bättre ut idag heller. Klipp inte upp förlovningsringen! Det finns säkert någon personal som har något knep som hjälper.

Vi håller tummarna i Näshulta

2008-09-07 @ 09:42:58
Postat av: Emma

men det var en envis bäbis som inte vill komma ut!

2008-09-07 @ 09:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback