AD-dropparnas intåg

I dag var Vidar och jag på Sveaplan och handlade lite. Blöjor och sånt. Och så kunde vi inte låta bli Barnens Hus förstås. :) Kollade in en massa olika grejer, men kom hem med en napphållare och en målarbox innehållande bl.a. fingerfärg, som kanske kan användas för att fixa ett hand- och fotavtryck till babyboken.

<---- "
Diinglis" napphållare.

I går fyllde Vidar 4 veckor, vilket betyder start för AD-droppar. Japp, de gäller tydligen fortfarande, precis som när man själv var barn. Jag har för mig att jag gillade dem och försökte tigga åt mig några när lillasyster fick.

Barnmorskan tyckte att man skulle ge dem vid samma tidpunkt varje dag, för att lättare komma ihåg dem. Vi valde frukosten, men det hjälpte inte. Redan i dag glömde vi... Jag kom på det ikväll och skulle ge Vidar dem ensam. I går hjälptes vi åt - Maria höll Vidar still och såg till att hans mun var öppen, och jag droppade ner vitaminerna i munnen.
I dag skulle jag testa samma grej ensam.
Med en nyvaken vilt skrikande pojk.
Det gick inte så bra. Dropparna hamnade överallt utom i hans mun.
Men en kiwisked kom till min räddning. En liten långsmal sked i plast. Jag droppade på sex droppar på skeden och stoppade in den i hans mun. Slurp! Gallskriken tystnade tvärt och han verkade verkligen gilla smaken!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tycker att han borde få börja med chokladbollar redan nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback