Svalt en fotboll

Jag har nu gått in i tredje trimestern (sista tredjedelen) av graviditeten. Och jag befarar att det är nu som det börjar bli jobbigt...
De senaste dagarna har det känts som att jag svalt en fotboll. Och att nån illvillig typ sedan har stuckit in en pump i magen och blåst upp den ytterligare... Magen är fullständigt utspänd. Som att jag ätit åtta kebabtallrikar. Inte skönt.
Jag hittar ingen skön ställning att sitta vid skrivbordet på jobbet (eftersom magen stöter i bordet...) och att stå upp vid skrivbordet är inte heller skönt några längre stunder.
Att promenera går i myrtakt (fråga Maria.... ;) och är inte särskilt bekvämt heller.
Känner att jag gnäller här, men jag ska egentligen inte klaga. Jag står på benen utan kryckor, sover gott om nätterna och slipper stödstrumpor... Men jag sticker inte under stol med att det ska bli väldigt skönt med två veckors semester nu, och några utflykter i skärgården.

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: Caroline

Heja! Heja! Heja! Upploppet kvar!

Postat av: Caroline & Johan

Ha en underbar midsommar, the three of you!

2008-06-19 @ 21:48:53
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback