Favoritmedicin

Härom dagen var det dags för besök hos barnmorskan igen. Fick gå till en vikarie, eftersom vår vanliga har semester. Alla värden såg så tjusiga ut så. Till och med blodvärdet var bättre än sist, tack vare en del Niferextabletter och jordgubbar. :)
Jordgubbar är nog min favoritmedicin faktiskt. :)

När hon skulle mäta magen frågade hon om det kändes okej att ligga på rygg. Visst, sa jag, men jag är hysteriskt kittlig och kan inte låta bli att spänna magen när nån trycker på den. Vilket barnmorskan snart blev varse. "Jaaa, det är svårt att känna livmodern under musklerna..." sa hon och klämde lite hårdare. Och jag spände mig ännu mer. Men till slut hittade hon kanten och kunde konstatera att magen vuxit tre centimeter sen sist.

Från och med nu är det besök hos barnmorskan varannan vecka som gäller.



Sen var vi på Barnens Hus och kollade efter hjul till en barnvagn som vi fått och ska ha på landet. Men den saknar som sagt hjul. De verkade bara ha som beställningsvara, och inte till den sorts vagn vi har, så vi får nog leta vidare. Men vi kom därifrån med en superfin skötbädd med Lilla spöket Laban-motiv, och ett par jättesöta (och jättesmå) Tummen-sockor!


(Klicka för större bilder.)

/Rebecka

Kommentarer
Postat av: anne

Heter de verifierad förälder? Jag har ingen aning, bara undrar. ;). Lycka till med graviditetens sista veckor i denna värme... Har du skor som passar?

Postat av: Rebecka

Tja, inte vet jag vad det heter... Jag tittade inte så noga på pappren, och det var mest min sambo som skrev på dem. Men kontentan var ju att den av oss som inte är gravid (hon) ska verifiera att hon faktiskt är barnets andra förälder. Så det kanske heter verifierad förälder...



Mina fötter har inte svullnad så särskilt, så jag trampar runt i sandaler och mina Ecco Receptor som är jättesköna och luftiga. :)

2008-07-04 @ 22:22:34
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Dennis

Hej!



Jag säger bara: Sååå kul! hoppas verkligen allt gå bra för er två och att lilla "Ofödd Jonsson" har det bra! Ja, och jordgubbar måste vara den bästa medicinen. Hur kan nåt så himmla gott vara något annat...oftast vet kroppen nog också själv vad som är bäst.



Läste förresten även det tidigare inlägget om möjligheten att två ammar... hitta nån sida som kan vara av intresse, även om jag själv inte ha nån som helst aning :)



http://www.amningshjalpen.se/radgivning/adoptiv.htm



Kram



PS hälsa maria :)

2008-07-05 @ 00:00:32
Postat av: Maria

Det heter säkert något annat än verifierad förälder, kom inte på något bättre att skriva bara...:)



Och hej Dennis, vad trevligt att du hittat hit!

2008-07-05 @ 08:25:59
URL: http://solkurva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback