Jollrande kille

Japp, förkylningen slog till med full kraft. I alla fall mot mig. Maria är tillräckligt frisk för att jobba, och Vidar har som tur är klarat sig utan symtom hittills.
Det är otroligt frustrerande att vara sjuk. Jag har inte tid med det! Det är fortfarande en väldig massa grejer kvar att packa men i dag har jag bara orkat småpyssla lite. I stället har jag mest ägnat mig åt att snyta mig, eftersom näsan rinner konstant. Jag känner mig som killen i reklamen för Otrivin Comp, han som lever i ett näsdukshav. Sånt vill jag ha, tänkte jag och
fassade nässprayen. Men givetvis får man inte ta den när man ammar. Och inte echinacea heller, så jag kommer aldrig bli frisk...

Hantverkarna är nästan klara i vår nya lägenhet nu. På måndag kommer runt 15 kvm laminatgolv som Marias pappa ska hjälpa oss att lägga in i vårt "master bedroom". Vidars rum har fått en fin blå tapet och en lilagrå plastmatta som kommer bli finfin att leka på. Badkaret står fortfarande i kontoret, men ska in i badrummet nästa vecka.

Vidar har börjat att jollra rejält nu! Han har dagligen långa konversationer med Nalle Puh, Tiger och Nasse, som hänger över hans babysitter. Ibland pratar han även med flygplanen som hänger över skötbordet. En blivande flygledare kanske?


Ner för landning!

Härom dagen smorde vi in Viddes huvud med salva för att han skulle bli av med skorven. Och det verkar ha funkat! Efter kammande och tvättande är huvudet så lent och fint som ett babyhuvud ska vara. :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oh, vad han är söt. När börjar lillpojkarna uppskatta mobiler och sådant? Vi har ingen än - men kanske borde införskaffa... :-)

Postat av: Anonym

Vilken sötnos!

2008-11-21 @ 19:00:38
URL: http://fruL.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Caroline: Vidde har gillat sina mobiler rätt länge, så det är säkert dags för Teddie att få en. :)

Den som hänger över skötbordet är guld, att byta blöja är en av Vidars favoritaktiviteter. :)

2008-11-21 @ 19:53:49
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback