Fortsätt gissningstävlingen!

I dag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Troligen det näst sista.
Eftersom jag är i vecka 36 gjorde hon det obligatoriska ultraljudet för att kolla att bebben har fixerat sig med huvudet nedåt. Det konstaterade de ju redan på det extra ultraljudet vi gjorde förra veckan. Men de senaste dagarna har jag fått för mig att krabaten "lossnat" och börjat vobbla runt i livmodern igen. Antagligen oroade jag mig för detta mest på grund av att det verkar så otroligt otäckt att göra ett "vändningsförsök" då några barnmorskor ska knåda magen hit och dit för att ungen ska vända sig rätt. Jag som är så himla kittlig skulle bara inte klara av detta...
Men jag behövde inte oroa mig. Huvudet låg nedåt precis som det skulle. På ultraljudsskärmen såg man huvudet (runt med vit kant runt), rumpan (typ en oidentifierbar klump), händerna (nåja, barnmorskan såg dem i alla fall...) och bröstkorgen, med det lilla pickande hjärtat . :)

Nästa vecka ska vi gå och prova ut en
Tens-apparat. Det är en massageapparat med kuddar som man fäster på ryggen där man har ont, och sen reglerar man vibrationen i dem med en apparat. Det verkar som en rätt bra smärtlindring tycker jag. Man kan anmvända den både hemma innan förlossningen, och under själva förlossningen. Om man testat den hemma innan, så vet man ju hur den funkar och det kan kännas tryggt när man väl ligger där på förlossningen och har ont...

I en kommentar till förra inlägget startade Caroline en gissningstävling om när knyttet ska titta ut. Fortsätt gärna med fler gissningar! Den som vinner får ... sitta barnvakt. ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men hey läsare, gissa då! Annars fortsätter jag på egen hand.

:-)

Postat av: Loppan

Med tanke på hur tvärsäker jag var att vårt senaste tillskott skulle komma en till två veckor för tidigt (den första gjorde ju det...) så lär jag ju inte ha en chans i gissningstävlingen men jag slår ändå till med den 25 augusti, tidigt på morgonen :-) Jag gissar även på att det är en liten kille i magen.



//Loppan ( jag födde min andra dotter en dag före beräknad ankomst vilket då kändes som jag hade gått över tiden med minst två veckor...)

2008-08-03 @ 22:41:55
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Hur funkade TENSen för dig?

2008-08-05 @ 15:42:09
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Kalle

Tror erat barn kommer 27 sent på kvällen och att det blir en grabb.



2008-08-20 @ 19:52:08
Postat av: Anna

Tror att bebben kikar ut den 7e sept =)

2008-09-01 @ 23:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback