Utelåsta


Vidar på Lilla stadsmuseet


I går blev Signe och jag utelåsta! Vi ska skaffa nytt köksgolv och mattläggaren kom precis när jag skulle skjutsa Vidar till skolan på min lediga dag. När jag och Signe kom tillbaka hade mattläggaren åkt. Och låst. Och jag hade ingen nyckel med mig... 
Maria satt i möte och svarade inte i telefon. Nåt nummer till mattläggaren hade jag inte. Visste inte ens vilken firma han kom ifrån. Marias föräldrar, som har en extranyckel, svarade inte heller. Till slut fick jag tag på pappa, som av nån anledning visste vilken firma som lägger golvet. Och jag kunde äntligen få tag på mattläggaren, som befann sig i Nyfors med min nyckel. 
Då hade Signe och jag hunnit med ett besök på biblioteket för att fördriva tiden. :)

När Vidar slutat skolan åkte vi till ett favoritställe: Lilla stadsmuseet. Ett jättefint "lekmuseum" med tema Eskilstunas historia. Här kan man klä ut sig till kung/drottning, leka kafé, köra grävmaskin, köra båt på ån, fiska gös, fira saker till varandra i kalklinbanan med mera. Och så får man fika. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback