Kläder...

De senaste dagarna har barnens garderober fått lite påfyllning. (Ja, jag köper mycket mer till dem än till mig själv...)
 
I går gick vi för första gången till Små busar & jag i Nyfors. En ganska ny butik som säljer begagnade barnkläder. Lite dyrare än loppis, men å andra sidan snyggt och prydligt upplagt och upphängt, så man lätt hittar. Dessutom bra service. Målet var att hitta några byxor som Vidar kan ha på förskolan. I vintras körde vi med mjukisbyxor och täckbyxor/överdragsbyxor, men det funkar ju inte nu. Och alla byxor han hade i höstas är urvuxna.
Vi hittade ett par Leejeans och ett par cargobyxor - perfekt!
Sen blev det en Emilskjorta till honom också. Signe fick en jeansklänning till i sommar och en julklänning.
 
Sen tog vi en sväng förbi Myrorna också, men där är ju hopplöst att hitta nåt. Kläderna är sorterade efter färg (!) så där hänger till exempel alla blå kläder tillsammans - byxor, tröjor, skjortor, klänningar etc i olika storlekar. Det enda vettiga jag hittade var ett par randiga Polarn-tights till Signe som kanske passar i vinter.
 
I dag medan Vidar var på dagis och Maria på jobbet tog Signe och jag en promenad till stan. Målet var att köpa en present till en av Vidars kompisar som har kalas i helgen. Men mittemot leksaksaffären ligger KappAhl, som hade "3 för 2" i hela butiken. Jag hade dessutom en rabattkupong att utnyttja, så jag kunde förstås inte låta bli att shoppa lite. :)
 
Det blev ett par skor till Vidar och ett par shorts och ett par tuffa mjuka jeans till Signe.
Shortsen hoppas jag hon kan ha även nästa sommar, eftersom hon är så smal...
 
Dessutom har barnen fått kläder av mormor Laila och morfar Nisse, som har varit på Malta på semester:
Två söta klänningar, varav en med byxor till, och en t-shirt till Signe. En t-shirt och ett linne till Vidar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback