Bebisfritt

I dag fick Maria ensamrätt på Signe i flera timmar, medan jag var i Vattenpalatset tillsammans med Vidar och min far. Pappa och jag turades om att simma en kilometer i simbassängen, medan den andra busade i äventyrsbadet med Vidar.
Vidar simmar ju obehindrat med sina armpuffar och hade hur kul som helst. En fika hann vi klämma in också, innan det var dags att duscha, byta om och träffa resten av familjen utanför badhuset. Signe hade sovit hela tiden i vagnen. Även Vidar var ett mönsterbarn hela tiden och bytte om snabbt under hotet om böter om parkeringstiden skulle gå ut. (Han vet säkert inte ens vad "böter" betyder, men det lät nog läskigt.)
Belöningen, förutom själva badhusbesöket, blev en legobyggsats och ett Wii-spel, som Maria fyndat på halva reapriset medan vi badade. (Ja, vi vet, han är bortskämd. ;)

I kväll blev det sedvanligt fredagsmys i svennefamiljen, med På Spåret, tacopaj och ost&kex. Vidar var besviken att han inte kunde "gissa nånting" i På Spåret och satte sig med en pysselbok i stället. Ett framsteg mot alla gånger då han skriker och härjar så fort mammorna vill se nåt enstaka tv-program som inte råkar gå på Barnkanalen...
I stället var det Signe som var lite purken, men hon kan ju oftast tystas med lite mat.
Just nu sover hela familjen, utom jag. Dags att baxa över Maria från Vidars säng till vår, och hoppas på att kidsen sover till efter klockan 8 i morgon också, som de gjorde i dag. :)

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback