Vad blir det?

I början av graviditeten var jag säker på att jag bar på en tjej. Det var så mycket som kändes annorlunda jämfört med när jag bar på Vidar.
Men sedan började det mesta kännas ungefär likadant som sist, så nu har jag verkligen ingen aning om vad det blir. Det ska bli väldigt spännande!
Och det här med barnets kön är tydligen väldigt viktigt. Det första folk frågar när de ser magen är: Vet ni vad det blir? Jag har tröttnat på att ge fyndiga svar såsom "ja, ett människobarn", så numera svarar jag helt enkelt bara "nej". Den andra frågan är förstås "När är det dags?" Den frågan har nog förresten halkat upp på första plats nu när det är rätt uppenbart att det inte är lång tid kvar. Tredje frågan blir "Hur länge ska du jobba?" och på fjärde plats kanske "Hur mår du?" Där ser man prioriteringen...

Apropå att jämföra denna graviditet med den förra, så läste jag nyligen igenom mina gamla blogginlägg från motsvarande tid förra gången. Och insåg att jag hade glömt bort att jag hade vissa symptom då, som dykt upp nu igen. Såsom ont i foten när jag böjer mig fram... Den helt sjuka tröttheten jag kände av förra gången har inte dykt upp än (tack!) men däremot kramper i främst vaden samt halsbränna.

Och förstås att vara otroligt otymplig och ta sig fram med myrsteg och ända känna sig som att man sprungit ett maraton när man gått från cykelstället till tåget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback