Sista gången hos barnmorskan?

Besök hos barnmorskan i dag. Förhoppningsvis sista gången vi behöver träffa henne... (Innan återbesöket.)
Hon lät väldigt medlidande när jag beklagade mig över hur tradigt det är att vänta på att förlossningen ska starta. Hon mätte livmodern och SF-måttet låg på 36 cm precis som för en vecka sedan. "Det är ingen jättebebis", sa hon och det kändes ju skönt. Å andra sidan kanske det i värsta fall betyder att den vill stanna inne ett tag till innan den känner sig färdig för att komma ut...
 
Tanken på att gå två veckor till innan det blir förlossning känns just nu väldigt jobbig. När jag suttit ner ett tag kan jag knappt resa mig upp och gå, men när jag varit uppe en stund går det lättare. Men några promenader, som barnmorskan rekommenderade, är det inte läge för.
 
I morgon är dagen för den beräknade förlossningen. Och också dagen då min farmor skulle ha fyllt 89 år.
 
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback