Dop i Stockholm

I går var vi i Solna där Marias gamla klasskamrat Åsas lilla dotter Alma döptes.


Självklart åkte vi tåg, och Vidar tyckte att det var riktigt spännande.


Vi laddade upp med sushi vid Hötorget. Vidar fick kycklingspett med ris.


Väl i kyrkan applåderade Vidar artigt efter varje psalm. :)


Peter, Åsa och lilla Alma.


Efteråt blev det mat och fika. Vidar satt bredvid sin polare Ellinor, som är två månader äldre. I bakgrunden Åsa och Alma.


På vägen hem var Vidar väldigt intresserad av vart tåget egentligen var på väg...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härligt att se att Vidar är ett SJ-barn på riktigt. Och nu vet jag ju också hur de där skyltarna fungerar. TACK för att jag fick åka med, Maria! Jätteroligt. Trevlig ledig dag!

Postat av: Maria

Det blev ingen ledig dag för mig, fick hoppa in och sitta jour. Så idag blir det ner på bangården och sopa växlar för mig i snöstormen..

2010-01-27 @ 10:10:09
Postat av: Sara

Hej! Ramlade in häe idag när jag googlade mammamammabarn :)

Vi (jag och min fru Lena) har en liten grabb tillsammans. Han har kommit till en aktningsvärd ålder på 3 ½. Vi var alltså ganska snabba när lagstiftningen kom. Dessutom så ser jag ju att en av er jobbar som lokförare! jag håller på att utbilda mig nu ocg gör min första LIA nu. Vi känner inte så många som har liknande familjer som vi, även om vi inte tycker att vi är så annorlunda, men men.

Ha det bra, kul att hitta er blogg!



Sara

2010-01-31 @ 12:11:29
Postat av: Maria

Vad roligt! Vart bor ni någonstans och vart läser du till lokförare någonstans? Jag gick i Hallsberg och var färdig i maj 2007.



/Maria

2010-01-31 @ 14:27:21
URL: http://solkurva.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej igen!

Vi bor i Vännäs, utanför Umeå. Det är också här jag läser till lokförare. Jag började i september ifjol och går ut nu i december. Tror det är den första 60 veckors KY vi går, men är inte helt säker.

Hur gick det för dig, fick du jobb direkt och så? Vet ju att det varit och är lite sisådär med jobb just nu, iallafall här uppe, men det ska väl vända. Nu kommer ju botniabanan ju :)



Sara

2010-02-17 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback